Sunday 6 May 2018

SAKIT TUMIT KAKI BERDENYUT-DENYIT

Assalamualaikum 




Pernah tak anda merasa sakit tumit kaki berdenyut-denyut sampai nak jalan pun terpaksa terhencut-hencut sebab menahan sakit.  Ada orang akan lebih rasa sakit pada waktu bangun pagi. Sampai ada yang nak jejak kaki  pun tak boleh. 

Kenapa tiba-tiba boleh sakit tumit kaki ni. Antara faktor yang mempengaruhi sakit tumit kaki ini adalah
  1. Pemakaian kasut tinggi yang terlalu lama
  2. Berat badan melampau jadi tapak kaki yang kecil terpaksa menyokong berat badan yang terlalu berat. Ini boleh memberi kesan sakit kepada tumit kaki juga. 
  3. Sering makan daging merah seperti lembu, makanan laut seperti udang, sotong, ketam dan kekacang akan menyebabkam terkumpulnya urik asid yang berlebihan di dalam darah kita. Sakit tumit kaki ini adalah salah satu tanda urik asid berlebihan dalam badan. 



Shaklee ada vitamin yang dapat membantu mengatasi masalah sakit tumit kaki ini. Saya sendiri pernah mengalami sakit tumit kaki ini. Memang sungguh tak selesa sebab nak pakai kasut memang tak selesa dan nak menapak lagilah sakit rasanya. Sekarang tidak lagi selepas amalkan vitamin-vitamin Shaklee ini. Adik ipar saya juga turut amalkan vitamin ini dan berkesan. Dah tak dengar lagi dia ngadu sakit tumit kaki lagi sekarang!!

Vitamin berikut sangat membantu :
  1. OMEGA GUARD SHAKLEE mengandungi asid lemak omega 3 yang sangat bagus dalam menyokong kesihatan sendi. Omega juga mengurangkan keradangan dan melegakan kesakitan pada otot dan sendi. 
  2. OSTEMATRIX SHAKLEE membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang yang sihat dan kuat. Mengandungi magnesium dan  vitamin D yang membantu penyerapan kalsium yang optimum dalam badan. Ostematrix shaklee juga berupaya mengurangkan keasidan badan akibat pengumpulan urik asid yang berlebihan daripada pengambilan makanan seperti yang disebut diatas tadi. 
Sekiranya anda berminat dengan set vitamin ini bolehlah hubungi k inna ya. 

Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.my

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

#ostematrixshaklee
#omegaguardshaklee
#ubatsakittumitkaki
#atasisakittumitkaki
#sakittumitkaki
#agenbangi
#agenputrajaya
#agenbandarseriputra
#agennilai

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts