Thursday 29 March 2018

Suri Rumah Jana Pendapatan Dari Rumah

Percaya atau tidak ini adalah kenyataan benar-benar berlaku dalam hidup saya. Saya adalah seorang suri rumah sepenuh masa, pagi berkejar siapkan sarapan untuk anak-anak dan suami. Selepas itu hantar anak-anak ke sekolah pula.Memang seorang suri rumah rutin hariannya sangat padat. Dengan nak membasuh baju, mengemas rumah, masak untuk makan tengahari anak-anak balik sekolah nanti. Keluar masuk rumah hantar dan ambil anak sekolah. Kalau ikutkan memang tak ada masa untuk diri sendirikan.

Tapi percayalah..... kita mampu menggalas dan mengendalikan semua ini. Seorang wanita itu sangat hebat dan kuat semangatnya bila ada kemahuan ingin berjaya. Jom bangkit kita usaha memberikan sinar kejayaan dalam hidup kita.

Kita perlu bijak mengatur waktu untuk setiap tugas yang perlu kita sempurnakan setiap hari. Pokok pangkal pada diri kita sendiri. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Orang BERJAYA selalu mencari JALAN. Sentiasa berusaha dan berfikiran positif.  

Nak mula bisnes daripada rumah tiada masa, tiada sokongan, tiada ketrampilan, ada anak kecil dan tiada duit. Itu semua ALASAN yang perlu kita atasi. 

ALASAN adalah untuk orang yang lemah dan gagal, sentiasa mencari kesalahan orang lain dan keadaan kecuali diri sendiri. Dengan ALASAN kita tidak dapat memajukan diri sendiri dan mengubah masa hadapan.

Jangan bersembunyi disebalik ALASAN. Berhenti menyalahkan ALASAN. Cuba bina keyakinan diri dengan cari JALAN untuk bersiap menghadapi kenyataan dan mengubah masa hadapan. 

Semua kegagalan dan kejayaan itu tanggungjawab kita sendiri. Kita yang tentukan. 

Apapun terjadi, berjanjilah saya akan sentiasa mencari JALAN kerana hidup saya adalah tanggungjawab saya..



Seorang suri rumah boleh jana pendapatan dari rumah dengan menceburi perniagaan shaklee. Percayalah anda punya masa anda sendiri untuk mulakan dimana, jam berapa, semuanya fleksible untuk anda. Anda yang mencari JALAN untuk MASA anda sendiri. Bestkan sambil-sambil masak, lipat baju boleh buat duit sampingan. 

Jom sertai saya kak inna membina masa hadapan yang lebih cemerlang. Insyaallah semoga Allah permudahkan segala niat baik kita dan sentiasa mendapat berkat dari Nya. Berusaha mencari JALAN bukan sentiasa memberi ALASAN

"Tiada Yang Mustahil Bila Anda Percaya"

Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 0133957655
#SMS/CALL/WHATSAPP/TELEGRAM#
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.my

#Surirumahjanapendapatandarirumah
#surirumahbijak
#freelance
#shakleedanmasadepan

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts