Tuesday 18 March 2014

Kandungan ESP & Manfaatnya


ESP - Energizing Soy Protein


Kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi "non_GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu rendah. Setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan tubuh badan manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua dan muda. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan dengan:
  •  2 kali ganda daging
  • 4 kali gand telur
  • 12 kali ganda susu 
Tiada kolesterol, rendah lemak, tiada urik asid, dan mudah diserap oleh tubuh manusia.


Manfaat Utama:
  1. Awet Muda -Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  2. Baik untuk Hormon - kacang soya adalah satu0satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporisis dan sakit jantung.
  3. Baik untuk Prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  4. Kulit Remaja - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mengurangkan kedutan, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  5. Pembekal Tenaga - Membekal Tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  6. Membaiki Pigmentasi - Memperbaiki masalah rambut sepertu beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  7. Membaiki Memori - meningkakan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Kepentingan Protin

Protin adalah kandungan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita perlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ.

Rekomendasi:

2-3 kali sehari, 2 sudu besar(semasa perut kosong), boleh dibancuh bersama mealshake dan performance drink.



Hubungi saya Inna / Zue / Zurin 
Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 #SMS/CALL/WHATSAPP/WECHAT/TELEGRAM#
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.com

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease









No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts