Thursday 13 March 2014

Manfaat Peppermint Ginger Plus

Kombinasi 4 herba :

  1. Daun Pudina
  2. Halia
  3. Adas - Jintan Putih
  4. Cekur Manis - Jintan Manis
Secara klinikal peppermint ginger sangat membantu dalam merawat masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.

Manfaat Utama di dalam setiap komponen herba:

  • Pudina - Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadamn, mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit birit. Ia juga  melegakan kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripda rawatan kimoterapi. Pudina merangsang pengeluaran peluh, oleh itu demam dapat dibendung apabila seseorang itu dijangkiti selsema. 
  • Halia - Merangsang rembesan enzim Salvia untuk percernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dnan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak(berpantang). 
  • Pokok Adas (Jintan putih) - Ia melegakan kembung perut, sakit perut, gejala selsema dan dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.
  • Cekur Manis (Jintan Manis) - Melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut



Cara Pengambilan :

Membantu Penghadaman : 3 biji selepas makan
Mencuci usu dan perut : Larutkan 3 biji Peppermint Ginger dan 6 biji alfafa di dalam air panas suam untuk diminum.
Merawat Sakit atau masalah gastrik, mabuk laut, batuk : 3-5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba.
Kelegaan tekak, batuk, sendawa : Hisap 2 biji



Hubungi saya Inna / Zue / Zurin 
Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 #SMS/CALL/WHATSAPP/WECHAT/TELEGRAM#
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.com

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts