Monday 7 May 2018

CARA MERAWAT PSORIASIS



Assalamualaikum semua

Tak semua tahu apa itu psoriasis kan. Info lanjut tentang entry saya mengenai psoriasis KLIK SINI

Sudah pasti kita mahu kulit yang normal seperti orang lain. Tapi kita perlu redha dengan qada dan qadar iaitu ketentuan Allah. Ada sebab Allah memberi kita ujian yang besar ini, Insyaallah setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. 

Daripada buku ini PSORIASIS CAN BE CURED saya banyak belajar tentang cara pengambilan diet harian bagi mengawal psoriasis. Daripada buku ini juga saya dapat tahu gula adalah mangkin untuk psoriasis merebak. Oleh itu kawallah pengambilan gula dan kabohidrat kerana karbohidrat akan ditukar kepada glukosa dan terhasilnya gula. Orang yang normal tiada masalah dengan pengambilan gula dan karbo tapi perlu diingatkan pesakit psoriasis organ kumuhan mereka tidak dapat membuang bahan kumuh secara normal iaitu melalui najis atau urin. Ada di antara bahan kumuh ini salah disalurkan ke organ kulit sebagai bahan kumuhan. Dan sebab itulah terjadinya psoriasis dan kulit yang berkuping-kuping tu. 



Jom kita amalkan cara senaman ringan ni. Buat bulatan pada dada sebelah kanan dan pada kedua-kedua belah peha kaki seperti gambar diatas Pastikan bulatan agak besar bagi memastikan kita merangsang organ hati berfungsi lebih normal. Tapak kaki perlu mendatar semasa urutan peha dilakukan. Lakukan dalam 20 saat ke atas. Buat lebih pun tak apa. Ini bertujuan merangsang organ hati untuk melakukan proses perkumuhan lebih baik. Lakukan senaman ini dua kali sehari ya. 







Ini diantara makanan yang boleh diambil dan tidak  dalam diet harian kita. Makanan dengan 15-20% adalah dilarang pengambilannya. Tetapi proses rawatan ini tidak selama-lamanya. Apabila psoriasis telah reda anda boleh ambil makanan tersebut dalam kuantiti yang sedikit dan alert dengan pertumbuhan baru psoriasis jika ada. Itu menandakan makanan tersebut mendorong pertumbuhan psoriasis anda. 



Di dalam buku ini ada menyatakan perlunya MULTIVITAMIN dalam membantu pesakit Psoriasis memenuhi kesemua keperluan vitamin harian dan dapat membantu badan menjadi lebih sihat dan kuat dalam melawan serangan penyakit. Oleh itu pengambilan VITALEA SHAKLEE sangat membantu. 
Begitu juga keperluan DTOX untuk menyingkir segala toksin dan bahan mendapan dalam usus untuk memastikan badan lebih cergas dan sihat. DTOX COMPLEX SHAKLEE ada untuk membantu proses DTOX ini. 

Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.my

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

#cararawatpsoriasis
#dtoxshaklee
#vitaleashaklee
#sayadanpsoriasis
#agenbangi
#agenputrajaya
#agenbandarseriputra

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts