Saturday 7 April 2018

Set Penyusuan Lengkap dengan Shaklee

Penyusuan ibu 6 bulan yang pertama adalah yang terbaik bagi perkembangan otak dan tumbesaran bayi secara optimum. 

Sudah pasti semua ibu mengidamkan ingin memberikan susuan ibu sepenuhnya ketika baru menimang cahaya mata. Ini adalah cara yang terbaik bagi memastikan bayi mendapat khasiat dan nutrisi yang lengkap untuk tumbesaran dan perkembangan bayi.

Akan tetapi tak semua ibu dapat memenuhi keperluan ini. Untuk menjayakan impian ibu-ibu, kami perkenalkan Set Premium Penyusuan Ibu Shaklee ini insyaallah dapat membantu dalam penghasilan susu bahkan dapat memenuhi  keperluan nutrisi harian ibu-ibu dan seterusnya membantu ibu-ibu lebih bertenaga dalam urusan seharian.

Selain faktor demand daripada bayi dan supply dalam pengeluaran susu ibu, penghasilan susu ibu juga turut dipengaruhi faktor nutrisi ibu sendiri. Faktor pemakanan sangat penting buat ibu yang menyusui bayi. Pengambilan makanan yang berkhasiat dan seimbang banyak membantu dalam penghasilan susu ibu. Ibu yang menyusu dinasihatkan agar menjauhi kafein kerana kafein akan mengganggu penyerapan zat dan vitamin oleh tubuh badan. Kafein juga akan menghakis kalsium dari tubuh kita.

Ibu yang menyusu digalakkan untuk mengambil makanan yang kaya dengan protein, vitamin dan mineral yang cukup bagi keperluan ibu dan bayi. Kita boleh dapatkan khasiat tersebut daripada makanan yang kita ambil setiap hari. Namun, tidak semua khasiat makanan yang kita ambil setiap hari itu dapat diserap oleh tubuh bagi memastikan ia benar-benar seimbang dan mencukupi untuk badan kita.

Oleh itu, kadang-kadang ibu menyusu cepat merasa penat dan letih. Ditambah tekanan atau stress yang memberi kesan kepada penghasilan susu ibu.

Pengambilan vitamin tambahan dapat membantu ibu mendapat nutrisi yang mencukupi lantas dapat membantu badan ibu menghasilkan  susu lebih banyak dan berkhasiat. Jadi vitamin dan supplemen ini boleh membantu membekalkan keperluan zat kepada tubuh badan ibu dan memberikan tenaga yang berpanjangan kepada ibu. Bila badan ibu bertenaga, tubuh badan sihat, cukup bekalan zat barulah badan kita berupaya menghasilkan banyak susu. Segala khasiat dan pemakanan ibu juga akan mempengaruhi kualiti susu ibu dan akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.



Jom kita tinjau  vitamin apa yang ada dalam Set Pengusuan Shaklee Premium beserta kebaikan vitamin-vitamin tersebut buat ibu menyusu.

1. ALFALFA - Salah satu galagtagogue yang membantu memberi signal kepada hormon prolaktin (hormon susu yang utama) supaya menghasilkan  susu yang lebih banyak.

Dikenali juga sebagai milk booster. Sesuai diambil dari trimester ketiga pregnancy untuk persediaan menyusu.

2. ESP - Makanan sel kita adalah protein manakala susu yang dihasilkan juga terdiri dari sel darah. Sumber protein yang sihat diperlukan oleh sel untuk menghasilkan lebih banyak susu.

3. OSTEMATRIX - Susu adalah sumber kalsium. Pengambilan ostematrix boleh membantu banyakkan susu disamping mencegah berlakunya osteoporosis, sakit tulang belakang dikalangan wanita.

Ostematrix juga terkenal dengan fungsi sebagai penenang semulajadi yang boleh boost hormon oxytocin (hormon susu kedua) menjadikan ibu lebih tenang dalam proses penyusuan.

4. VITALEA - Multivitamin yang membantu mencukupkan keperluan nutrisi tubuh..

5. VITA C - Menguatkan antibodi badan kita sekaligus membekalkan antibodi dalam susu untuk bayi.

6. B-COMPLEX - Sangat baik untuk elakkan tekanan dan kemurungan. Gabungan dengan ostematrix inshaAllah akan menampakkan kesan jadi lebih baik.

7. OMEGAGUARD - Bantu membekalkan DHA & EPA untuk perkembangan otak dan mata bayi.
Untuk ibu, omega dapat  bantu mengembalikan memory loss akibat 'urat putus' masa bersalin disamping mebantu ibu memecahkan lemak untuk mendapatkan bentuk asal tubuh sebelum mengandung. 

Set budget penyusuan ibu adalah :
1. Esp
2. Alfafa
3. Ostematrix 

Hubungi saya untuk ketahui harga setiap set. Insyaallah anda pasti berpuas hati.
Niat ikhlas untuk menyusu akan membantu dalam proses penghasilan susu ibu. 

Tiada yang mustahil bila anda percaya. Insyaallah Allah pasti bantu orang yang berusaha. 

Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.my

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

#setpenyusuanshaklee
#setbudgetpenyusuanshaklee
#banyakkansusuibu
#vitaminsusuibu
#agentbangi
#agentputrajaya

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts