Thursday 26 April 2018

TIPS KURUS DENGAN SHAKLEE

❤️ TIPS PENURUNAN BERAT BADAN DENGAN SHAKLEE ❤️



🌸 TIDUR

Kurang tidur sudah dibuktikan dalam penelitian sebagai salah satu faktor utama peningkatan berat badan. Jadi dapatkan tidur setiap hari dengan secukupnya.  Tidur cukup bukan cuma menyihatkan, tetapi juga menguruskan badan.

🌸 AIR KOSONG

Air kosong di sarankan minum 6-8 gelas sehari ataupun 2 atau 3 liter sehari. Tapi kan ada yang cakap nanti ulang alik ke tandas pula asyik membuang. Itulah fungsi air kosong membuang toksin dalam badan , bagus juga masa ulang alik ke tandas tu kan senaman jadi taklah melekat aje punggung kat kerusi tu. 

🌸 KURANGKAN MAKANAN SEGERA, BERMINYAK DAN BERLEMAK.

Makanan segera seperti piza, kfc semua mengandungi banyak lemak tepu. lebih baik elakkan daripada awal. Kurangkan makanan bergoreng "deep fried" kerana minyak menggoreng boleh menjadi terkumpulnya kolesterol di dalam makanan bergoreng tersebut. Lebihkan merebus, stim dan membakar. Begitu juga makanan berlemak kalau boleh dikurangkan.

🌸 ESP SEBELUM SARAPAN

Kebiasaannya kita akan terus ambil sarapan kan, kalau bukan nasi lemak sudah tentu kuih muih yang pastinya manis kan . Ok ini apa yang anda perlu buat sebelum sarapan. Bancuh oat dengan air panas kemudian tambah air biasa dan masukkan ESP 3 sudu besar. Amalkan setiap pagi sebelum sarapan. Ini membantu memberikan tenaga secara pantas dan juga dapat menyekat selera makan. Jadi takdalah mengidam nak makan nasi lemak ke atau sebarang sarapan yang tidak sihat. Lagipun oat dan ESP dapat mengurangkan kolesterol jahat dalam darah tau. 

🌸 CHINCH 

Amalan meminum chich sebelum LUNCH dan DINNER amat membantu anda merasa kenyang untuk gantian makanan utama anda. Cinch juga membekalkan sumber protin, vitamin, mineral dan serat yang mencukupi kepada tubuh badan dalam tempoh berdiet. Cinch melindungi otot daripada kecut semasa proses diet berlaku. Jadi anda kurus bukan sebab otot kecut tapi lemak yang tersingkir. 

🌸 LECITHIN DAN OMEGA GUARD 

Diambil selepas makan. Vitamin ini sangat membantu dalam memecahkan lemak tepu. Di samping mengelak daripada berlakunya kekejangan kaki dan otot semasa proses diet berlangsung. 

🌸 ALFAFA DAN HERBA LAX

Amalkan selepas makan untuk alfafa dan herba lax malam sebelum tidur.  Dalam masa nak kurus haruslah ada agent pengangkut kan. Lemak dah pecah sape nk tukang angkut pulak kan. Inilah tugasnya dua vitamin ni nak buang segala lemak dan mendapan dalam usus kita. 

🌸 SENAMAN

Tak semestinya senaman berat ya. Tak kiralah apa jua senaman naik turun tangga ke , jalan kaki pusing taman ke, kayuh basikal ke, mop dan vaccum lantai pun dah kira bersenam tau. Asal peluh keluar dan kita tak berhenti melakukan aktiviti tersebut dalam tempoh 20 ke 30 minit ya. Anda boleh buat apa sahaja ikut apa yang anda suka dan sempat untuk bersenam sebenarnya. 

Nak tahu sukatan dan cara makan yang betul?
Kalau nak tahu lebih detail jom order dengan saya. Jom diet cara sihat dan selamat. Vitamin shaklee terjamin bersih , selamat dan berkesan.  Belum cuba belum tahukan. 

Sekiranya anda berminat dengan set vitamin di atas boleh lah hubungi k inna ya di talian 0133957655

 Shaklee Independant ID : 1084335
H/P : 013 3957655 
FB : Inna Zue Zurin
Page : SeriZurin Nature Vitta e-shop
Blog : www.innazurin.blogspot.my

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

#tipskurusshaklee
#tipskurusdenganshaklee
#tipskurus
#tipskurussihat
#surirumahluarbiasa
#dropshipshaklee
#setkurusshaklee
#vitaminkurusshaklee

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Popular Posts